نی نوای گیلان غرب

شهدامثل ستاره می‌درخشند. با این ستاره‌ها، راه را می‌شود پیدا کرد.

نی نوای گیلان غرب

شهدامثل ستاره می‌درخشند. با این ستاره‌ها، راه را می‌شود پیدا کرد.

 

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »


 
هدیه به روح تابناک  امام خمینی (ره)وشهداء صلوات


الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

 

                                                                                                 

یاد وخاطره 750شهید گلگون کفن شهرستان گیلانغرب گرامی می داریم

 

 « چه غافلند دنیاپرستان و بی خبران،که ارزش شهادت را در صحیفه های طبیعت جستجو می کنندو وصف آن را در سروده ها و حماسه ها و شعرها می جویند،و در کشف آن از هنر تخیل و کتاب تعقل مدد می خواهندو حاشا که حل این معما جز به عشق میسر نگردد».امام خمینی(ره)

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم‏

 

     من در اینجا از همۀ فرزندان عزیزم در جبهه های آتش و خون که از اول جنگ تا‏ ‏امروز به نحوی در ارتباط با جنگ تلاش و کوشش نموده اند، تشکر و قدردانی می کنم. و‏ ‏همۀ ملت ایران را به هوشیاری و صبر و مقاومت دعوت می کنم. در آینده ممکن است‏ ‏افرادی آگاهانه یا از روی ناآگاهی در میان مردم این مسئله را مطرح نمایند که ثمرۀ خونها‏ ‏و شهادتها و ایثارها چه شد. اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفۀ شهادت بیخبرند و‏ ‏نمی دانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و‏ ‏بندگی نهاده است حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه ای وارد‏ ‏نمی سازد. و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصلۀ طولانی را باید بپیماییم و‏ ‏در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان،‏ ‏انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده‏ ‏است. و خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان‏ ‏هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‏ ‏مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال‏ ‏آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافلۀ نور جان و سر باختند! خوشا به‏ ‏حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!‏

     خداوندا، این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز، و ما را هم از‏ ‏وصول به آن محروم مکن. خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و‏ ‏نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش. خوشا به‏ ‏حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین‏ ‏و خانواده های معظم شهدا! و بدا به حال من که هنوز مانده ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه‏ ‏را سر کشیده ام، و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساس شرمساری می کنم.‏ ‏و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکۀ بزرگِ‏ ‏جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی تا به حال ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و‏ ‏پرخاشگر گذشتند! 

     آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش‏ ‏می آید. و همۀ ما نیز روز محاسبۀ بزرگتری را در پیش رو داریم. آنهایی که در این چند‏ ‏سالِ مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تکلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان‏ ‏و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور کرده اند مطمئن باشند که از معاملۀ با‏ ‏خدا طفره رفته اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی کرده اند که حسرت آن را در روز‏ ‏واپسین و در محاسبۀ حق خواهند کشید. که من مجدداً به همۀ مردم و مسئولین عرض‏ ‏می کنم که حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند؛ و نگذارند‏ ‏این مدعیان بی هنر امروز و قاعدین کوته نظر دیروز به صحنه ها برگردند. 

     من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید‏ ‏انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و‏ ‏خم زندگی روزمرۀ خود به فراموشی سپرده شوند.

پنجم ذی حجه 408  /  29 / 4 / 67‏

‏روح الله الموسوی الخمینی

صحیفه امام جلد 21 صفحه 74تا100

برشی از پیام امام خمینی به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه وقبول قطعنامه598

 

منبع:پرتال امام خمینی
 

امام خمینی (س) - پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه ...

http://www.imam-khomeini.ir 

 

 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

 

* نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد

یاد شهیدان نباید در جامعه ى ما از ذهنیتها خارج شود. شهیدان را باید زنده نگه داشت. یاد شهیدان را باید گرامى بدارید و زنده نگه دارید؛ در همه ى استانهاى کشور این معنا وجود دارد. بیست و سه هزار شهید استان خراسان بزرگ - شامل سه استان کنونى - یکى از برجسته ترین و بزرگترین رقمهاى افتخارآفرین است. نگذارید غبارهاى فراموشى - که عمداً گاهى این غبارها را میخواهند بر روى این خاطره هاى گرامى بپاشند و قرار بدهند - روى این خاطره هاى گرامى را بگیرد؛ زنده نگه دارید. مسئولان هم بایستى این کار را بکنند؛ مسئولان بنیاد شهید هم موظفند؛ مسئولان دستگاههاى دیگر دولتى و عمومى هم وظیفه دارند. خود خانواده ها هم در محیطهائى که شعاع نفوذ و سلطه ى آنهاست، این کار را انجام بدهند. از نام شهید و از افتخار به شهید هرگز غفلت نکنید.تبلیغات عنادآمیز دشمنان سعى کرده اند که ارزشهاى شهید را بتدریج کم کنند و در مواردى به ضد ارزش تبدیل کنند! این در کشور ما اتفاق افتاد؛ این سعى انجام گرفت؛ البته خنثى شد. اما عده اى این قدر وقاحت ورزیدند که نام شهدا و اصل شهادت را زیر سئوال ببرند. شما ببینید توطئه هاى دشمن تا کجا از لحاظ فرهنگى و سیاسى نفوذ میکند و چقدر من و شما باید هشیار باشیم که جلو این توطئه ها را بگیریم. معیار اسلامى، «شهید» را از زمره ى مردم معمولى بیرون مى بَرد و در کنار اولیا و صدیقین قرار میدهد؛ آن یک نگاه والائى است که به عقل ما هم درست نمی گنجد.حتی با نگاه های مادی معمولی،شهید آن کسی است که جان خود را برای شرف واستقلال ملتش فدا کرده هیچ وجدان وشرفی،هیچ دل بیداروغیر بیماری می تواند این را انکار کند؟درکشورما،در ایران اسلامی ما در یک برهه اى از زمان سعى کردند این را انکار کنند. فرزندان شهدا به نام پدرانشان افتخار کنند. آنها کسانى بودند که نه در راه تهاجم به یک کشور بیگانه و به یک همسایه، در راه مقابله ى با تهاجم یک دشمن، در راه حفظ میهن، حفظ استقلال، حفظ شرف ملى ایستادگى کردند.

... یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. . شما غفلت کنید، نیروهاى انقلاب غفلت کنند، نیروهاى مؤمن غفلت کنند، نفوذى هاى دشمن از آن طرف وارد میشوند و چیزى هم طلبگار میشوند. «فاذا ذهب الخوف سلقوکم بالسنة حداد اشحّة على الخیر اولئک لم یؤمنوا فاحبط اللَّه اعمالهم»؛ وقتى که روز خطر است، در لانه ها خزیدند و نفسشان در نیامد. وقتى خطر برطرف شد؛ مردان خطرپذیر در مقابل خطر سینه سپر کردند و خطر را برطرف کردند، اینها از لانه هاشان بیرون مى آیند؛ زبانهاى دراز، زبانهاى تیز، طلبکار هم میشوند! مگذارید دشمنان انقلاب، دشمنان امام، دشمنان خط جهاد، دشمنان خط ایمان باللَّه، طلبکار بشوند.

 

بریده ای ازبیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان استان خراسان رضوی۲۷ /اردیبهشت/ ۱۳۸۶

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

https://www.leader.ir 

 

 

تمامی اسناد ،مدارک ( تصاویر ومطالب و...) مندرج در این وب متعلق به وبلاگ نی نوای گیلان غرب می باشد.لذا هرگونه بهره برداری (کپی ودانلود و...)تحت هر عنوانی برای استفادۀ خارج ازاین وبلاگ ،بدون ذکرمنبع (نی نوای گیلان غرب ) ممنوع وقابل تعقیب می باشد.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی